Pe fondul unui zbor anulat intempestiv, în 30 decembrie 2013, compania Wizz Air a fost obligată din nou de instanțele clujene la plata de despăgubiri în temeiul Regulamentului (CE) nr. 261/2004. Speța privește zborul Paris (Beauvais) – Tg. Mureș din 30 decembrie 2013, anulat de companie. In concreto, datele speței sunt următoarele:
Pasagera trebuia să zboare de la Paris (Beauvais) spre România în seara zilei de 30 decembrie 2013, pentru a petrece Revelionul cu familia, sens în care a apelat la serviciile companiei aeriene Wizz Air.
Din motive de management intern, compania Wizz Air nu a dispus de o aeronavă pe aeroportul din Paris (Beauvais) care să poată efectua cursa, conform contractului de transport încheiat de părţi.
Doamna în cauză, ca de altfel toţi pasagerii cursei aeriene, au fost abandonaţi în aeroportul din Paris (Beauvais), la miezul nopţii fiind evacuaţi din aeroport. Niciun reprezentant al companiei Wizz Air nu a fost prezent la faţa locului, iar pasagerii nu au fost informaţi în scris despre motivele concrete ale anulării zborului.
În loc să petreacă ziua de 31 decembrie 2013 cu familia, beneficiara contractului de transport aerian s-a cazat în noaptea de 30 spre 31 decembrie la un hotel din Beauvais, în condiţii improprii, a suportat toate cheltuielile suplimentare legate de cazare, masă şi transport, iar o bună parte a zilei de 31 decembrie 2013 şi-a petrecut-o în aeroport, aşteptând executarea, chiar tardivă, a contractului de transport.
Wizz Air a reuşit să mobilizeze o aeronavă doar după intervenţia avocaţilor la Ambasada României de la Paris, astfel încât pasagerii blocaţi timp de 24 de ore la Paris (Beauvais), în timpul iernii, fără asistenţă din partea Wizz Air, să poată reveni în România.
În loc să-şi asume civilizat responsabilitatea pentru acest caz flagrant de neexecutare a contractului de transport, Wizz Air a avut o atitudine agresivă, configurată astfel: plata sumelor reprezentând cheltuieli de transport la Paris, cazare şi masă s-a făcut doar după introducerea cererii de chemare în judecată; plata despăgubirilor a fost însă refuzată pe tot parcursul litigiului, deşi cele două cereri ale pasagerei au acelaşi temei factual – anularea intempestivă a zborului din 30 decembrie 2013.
Prin sentința civilă nr. 12876 din 5 decembrie 2014, Judecătoria Cluj-Napoca a admis acțiunea principală și a obligat Wizz Air la plata unei compensații în cuantum de 400 euro pentru anularea zborului din 30 decembrie 2013 și la plata cheltuielilor de judecată. Prin decizia civilă nr. 393 din 18 mai 2015, Tribunalul Specializat Cluj a respins apelul Wizz Air împotriva hotărârii primei instanțe.
Merită reținut faptul că, în considerarea jurisprudenței europene relevante, Judecătoria Cluj-Napoca a imputat Wizz Air faptul că nu și-a planificat resursele de așa manieră încât să aibă o aeronavă disponibilă pentru a prelua pasagerii de pe aeroportul Paris (Beauvais).