Litigiile pentru despăgubiri aferente zborurilor anulate sau întârziate, în temeiul Regulamentului (CE) nr. 261/2004, sunt într-un fel marca noastră înregistrată. Ne face plăcere să amintim la început de week-end că astăzi, 30 martie 2018, Judecătoria Cluj-Napoca a admis o acțiune colectivă a unui număr de 50 de pasageri cărora le-a fost anulat zborul Cluj-Napoca – Roma în luna noiembrie 2016, pentru faptul că Wizz Air nu avea un avion disponibil pe aeroportul din Cluj-Napoca pentru a efectua zborul, conform contractului de transport. Compania aeriană Wizz Air a fost obligată la plata unei despăgubiri de câte 250 euro pentru fiecare dintre cei 50 de pasageri, inclusiv în considerarea faptului că acestor pasageri nu li s-au oferit alternative de transport viabile spre destinația aleasă, aceștia pierzând în consecință o zi din excursia programată în capitala Italiei.
Această hotărâre este în fapt consecința refuzului companiei Wizz Air de a aplica Regulamentul (CE) nr. 261/2004, pe care operatorul aerian îl ignoră în detrimentul unor norme proprii menite să priveze pasagerii zborurilor aeriene anulate sau întârziate de despăgubirile la care legislația europeană îi îndreptățește.
Amintim faptul că practica noastră în materie include litigii câștigate în contradictoriu cu Wizz Air, Blue Air, Tarom, Austrian Airlines, Alitalia sau Lufthansa.
Într-un alt litigiu, conex, gestionat tot de Costaș, Negru & Asociații, Wizz Air a fost obligată și la plata sumelor de bani pe care agenția de turism Sfara Tours din Baia Mare le-a mobilizat pentru transportul intern și extern, respectiv pentru cazarea pasagerilor din cadrul grupului al cărui zbor a fost anulat, astfel încât aceștia să se poată bucura de pachetul de servicii turistice contractat.